Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 310

Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 310

ul. Jana Brożka 17

01-451 Warszawa - Wola

Tel: (22) 836-46-65

E-mail: p310@eduwarszawa.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Grupa: MISIE , SŁONECZKA - WRZESIEŃ

JĘZYK ANGIELSKI – WRZESIEŃ

Podczas pierwszych zajęć dzieci nauczyły się witać i żegnać, a także opowiadać o swoim samopoczuciu. Nauczyły się przedstawiać. Podczas piosenki „Walking, walking” dzieci poznały też wiele nowych czynności jak np. walk, run, swim, jump. Zajmowaliśmy się także częściami twarzy i ciała. Wykonywaliśmy wiele ćwiczeń polegających na wskazywaniu części ciała m.in. w zabawie w parach, gdy dzieci muszą dotknąć się np. nosami czy brodami. Uczyliśmy się również liczyć w zakresie 12.

 

Słownictwo i zwroty:

 

Hello! – Witajcie, cześć!

Bye-bye!/ Goodbye! – Do widzenia

See you soon! – Do zobaczenia wkrótce!

teacher – nauczyciel

boy – chłopiec

girl – dziewczynka

How are you? – Jak się masz?

I’m fine. – Mam się dobrze.

What’s your name? – Jak masz na imię?

I’m…/ My name is… - Mam na imię…

Toilet, please. – Czy mogę pójść do toalety?

walk – chodzić

run – biegać

hop – skakać na jednej nodze

tiptoe- chodzić na paluszkach

jump – skakać

swim – pływać

 

sleep - spać

wake up – budzić się

stop – zatrzymać się

Where is…? – Gdzie jest…?

Point with me. – Pokazuj ze mną.

How many (fingers)? – Ile (palców)?

one, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten, eleven, twelve – jeden – dwanaście

Yes./ No. – Tak./ Nie.

Faster! – Szybciej!

 

Head to head! - Głowa do głowy! (Dzieci podczas zabawy

 dotykają się różnymi częściami ciała)

 

Części ciała i twarzy:

 

head - głowa

shoulders – ramiona

arms – ręce

fingers – palce u rąk

knees - kolana

toes – palce u nóg

eyes – oczy

ears - uszy

nose - nos

mouth - usta

 

Dzieci rozumieją instrukcje i pytania:

Show me … - Pokaż mi …

Stand up. – Wstańcie.

Sit down. – Usiądźcie.

Let’s make a circle. – Ustawcie się w kółeczku.

Be quiet, please. – Proszę o ciszę.

Close your eyes. – Zamknijcie oczy.

Open your eyes. – Otwórzcie oczy

What’s missing? – Czego brakuje?

Touch… (your nose) – Dotknij… (nosa)

 

Piosenki i rymowanki:

 

1)    “Make a circle” (1)

“Time to make a circle.
Make a circle, big big big.
Small small small.
Big big big.
Make a circle, small small small.
Hello hello hello.

Make a circle, round and round.
Round and round.
Round and round.
Make a circle, round and round.
Hello hello hello.

Make a circle, up up up.
Down down down.
Up up up.
Make a circle, down down down.
Now sit down”.

Jest to piosenka powitalna (opcjonalnie pożegnalna-WTEDY zmieniamy HELLO na GOODBYE). Dzieci kolejno: stają w kręgu, robią duże i mniejsze koło, na słowa „hello hello hello” wszyscy machają do siebie, następnie wszyscy chodzą w kole trzymając się za ręce, a na koniec podnoszą je ku górze, stają na palcach i przykucają.

2)  „Walking, walking” 2

“Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let's stop. Now let's stop.

Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let's stop. Now let's stop.

Tiptoe tiptoe. Tiptoe tiptoe.
Jump jump jump. Jump jump jump.
Swimming swimming swimming.
Now let's sleep. Now let's sleep.

Wake up! It's time to go!
Are you ready to go fast? Okay!

Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let's stop. Now let's stop.

Walking walking. Walking walking.
Hop hop hop. Hop hop hop.
Running running running. Running running running.
Now let's stop. Now let's stop.
Whew!”

 

Podczas śpiewania piosenki dzieci kolejno przedstawiają czynności wymienione i wytłumaczone wyżej w części -> Słownictwo i zwroty.

 

3) “Head, shoulders, knees and toes” 3

 

“Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

And eyes and ears and mouth and nose.

Head, shoulders, knees, and toes, knees and toes.

Let's try it a little faster!

 

Podczas śpiewania piosenki dzieci wskazują odpowiednie części ciała, każda kolejna zwrotka w coraz szybszym tempie.

4) „How many?”

 

“One, two, three, four, five, six, seven, eight, nine, ten.

How many? x4”

 

Podczas śpiewania piosenki dzieci rytmicznie liczą na palcach do 10, a na słowa „How many?” podnoszą pytająco ramiona, a nauczyciel pokazuje pewną liczbę palców do przeliczenia.

 

5)  “Where is...?”

“Where is Ola? Where is Ola? Can you see? Can you see? I can see Ola, I can see Ola, point with me, point with me!”

 

Rymowanka na melodię „Panie Janie”. Dzieci siedzą w kółku i szukają pośród siebie np. Oli. Nauczyciel udaje, że nie wie gdzie ona siedzi. Śpiewamy: Where is Ola…? i pokazujemy celowo „na odwrót” tj. na dziecko o innym imieniu, a  dzieci pomagają nauczycielowi znaleźć Olę. Zabawa toczy się dalej, zmieniamy tylko imiona dzieci.

 

Olga Jankowska

ŹRÓDŁA

1)      https://www.youtube.com/watch?v=ALcL3MuU4xQ

2)      https://www.youtube.com/watch?v=fPMjnlTEZwU

3)      https://www.youtube.com/watch?v=WX8HmogNyCY

4)      https://www.youtube.com/watch?v=G3zaC5onBvM