Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 310

Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 310

ul. Jana Brożka 17

01-451 Warszawa - Wola

Tel: (22) 836-46-65

E-mail: p310@eduwarszawa.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Marzec

                                 

J.ANGIELSKI - MARZEC

W marcu w związku ze Świętami Wielkiej Nocy dzieci poznają wielkanocne słownictwo i świąteczne piosenki.
Oceniają także rozmiar przedmiotów (duży/ mały). Dzieci uczą się również określać położenie czegoś lub kogoś za
pomocą przyimków miejsca.

Słownictwo:
birds – ptaki
cookie – ciasteczko
panda – panda
bear – miś
rabbit - królik
penguin – pingwin
kangaroo - kangur
big – duży
small - mały
chicken – kurczak
wielkanocny
chicks/ chickens –
kurczaki
butterflies - motyle
basket – koszyk
My egg is (red). –
Moje jajko jest
(czerwone).
on – na
in – w
under – pod
by – obok
spider - pająk
Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:
Who took the cookie? – Kto zabrał ciasteczko?
Who – me? – Kto – ja?
Not me! - To nie ja!
Where is the spider? – Gdzie jest pająk?
Bring us eggs for Easter – Przynieś nam pisanki na Święta.
Come and put an egg inside. – Podejdź i włóż pisankę.
Piosenki i wierszyki:

1) On, in, under, by
On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
On.

On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
In.

On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
Under.

2

On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Where is the spider?
By.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
On, in, under, by.
Bye bye!

Podczas piosenki dzieci wkładają pająka do pudełka, na pudełko, pod nie oraz kolejno kładą go przy pudełku. Druga
opcja - zabawa z dłonią i pięścią (dłoń to pająk, pięść to pudełko).

2) Who took the cookie?
Who took the cookie from the
cookie jar?
Panda took the cookie from the
cookie jar.
Who me? Yes, you! Not me!
Then who? Rabbit!
Who took the cookie from the
cookie jar?
Rabbit took the cookie from the
cookie jar.
Who me? Yes, you! Not me!
Then who? Bear!
Who took the cookie from the
cookie jar?
Bear took the cookie from the
cookie jar.
Who me? Yes, you! Not me!
Then who? Penguin!
Who took the cookie from the
cookie jar?
Penguin took the cookie from the
cookie jar.
Who me? Yes, you! Not me!
Then who? Kangaroo!
Who took the cookie from the
cookie jar?

Kangaroo took the cookie from
the cookie jar.
Who me? Yes, you!
Okay, okay...I took the cookie!
I took the cookie from the cookie
jar.
The yummy, yummy cookie from
the cookie jar.
Are you hungry?
Uh-huh. Let's share!
Who wants some cookie?
I do! Me, me, me!

3

Podczas piosenki dzieci klaszczą na zmianę w ręce i uderzają w kolana. Pięć wybranych dzieci udaje zwierzęta
wspomniane w piosence. Pozostali próbują dowiedzieć się które ze zwierząt zabrało ciasteczko.

3) Easter rabbit (English Adventure Starter TB str.92)
Easter Rabbit, Easter Rabbit
Hop, hop, hop. Hop, hop, hop.
Bring us eggs for Easter
Bring us eggs for Easter
Never stop. Never stop. (x2)

Piosenka na melodię „Panie Janie”. Dzieci kolejno:
przykładają dłonie do głowy udając zajączka
wielkanocnego, „niosą” koszyczek, podskakują w
miejscu i ponownie skaczą naśladując zająca.

4) Easter basket song
A tisket, a tasket
I have an Easter basket.
Come and put an egg inside
My pretty Easter basket.
A basket, a basket
I have an Easter basket
Come and put an egg inside
My pretty Easter basket
Podczas piosenki dzieci podają sobie w kole koszyk. Za każdym razem na słowa come and put an egg inside wkładają
jedną pisankę do koszyka.

Olga Jankowska

1) https://www.youtube.com/watch?v=DHb4-CCif7U
2) https://www.youtube.com/watch?v=OzKY5YHnOTg
3) English Adventure Starter, Bogucka, M., Hasse, M., Pearson Education Limited 2005
4) https://www.youtube.com/watch?v=85iD8QA9X_M