Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 310

Przedszkole z Oddziałami Integracyjnymi nr 310

ul. Jana Brożka 17

01-451 Warszawa - Wola

Tel: (22) 836-46-65

E-mail: p310@eduwarszawa.pl

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Marzec

J. ANGIELSKI - MARZEC

W marcu zajmujemy się tematem Food – jedzenie. Dzieci uczą się nazw żywności oraz rymowanki i dwóch
piosenek o jedzeniu. Bawią się również w sklep poznając podstawowe zwroty potrzebne do robienia zakupów
oraz słuchają historyjkę. W drugiej połowie miesiąca omawiamy z dziećmi temat Świąt Wielkanocnych.
Dzieci uczą się wielkanocnego słownictwa, utrwalają nazwy kolorów oraz uczą się dwóch piosenek
związanych z tymi świętami.
Słownictwo:
apple -jabłko
biscuit - herbatnik
banana – banan
plum - śliwka
milk - mleko
orange – pomarańcza
orange – pomarańczowy (kolor)
Yes/no – tak/nie
Easter - Wielkanoc
Easter egg – pisanka
Chicken/ chick - kurczak
Easter rabbit/ bunny – zając wielkanocny
Zabawa w sklep:
What’s for you? – Co podać? (w sklepie) - nauczyciel
(An apple), please. – Poproszę (jabłko). - dziecko
Here you are. – Proszę (przy podawaniu). - nauczyciel
Thank you. – Dziekuję. - dziecko

Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:
Give me (apples), please. – Podaj mi (jabłka), proszę.
What am I eating (now)? – Co teraz jem? (przy naśladowaniu jedzenia danego produktu)
What colour is a banana? – W jakim kolorze jest banan?
Yummy - Mniam
Show me a blue egg. – Pokaż mi niebieska pisankę.
What colour is this Easter egg? – W jakim kolorze jest ta pisanka?
It’s orange. – Jest pomarańczowa.

Piosenki i wierszyki:
1) Apples, apples (My First… TB str. 79)
Apples, apples,
Give me apples!
Biscuits, biscuits,
Give me biscuits!
Dzieci mówią wierszyk w dwóch grupach i podają
sobie jedzenie.

2) Biscuits and bananas (My First… TB str. 90)
Biscuits and bananas,
Biscuits and bananas!
Biscuits!
Biscuits!
We all fall down!
Biscuits and bananas
Biscuits and bananas!
Bananas!
Bananas!
We all fall down!
Dzieci pokazują odpowiednie obrazki na karcie pracy, a na słowa: „we all fall down” kucają lub udają, że się
przewracają.

3) Easter eggs (My First… TB str. 95)
Easter eggs,
Blue, red and green!
Easter eggs,
Easter eggs! (x3)
Podczas śpiewania dzieci w danym momencie podnoszą pisanki w odpowiednich kolorach.

4) Easter Rabbit (English Adventure Starter TB str.92)
Easter Rabbit, Easter Rabbit
Hop, hop, hop. Hop, hop, hop.
Bring us eggs for Easter
Bring us eggs for Easter
Never stop. Never stop. (x2)
Piosenka na melodię „Panie Janie”. Dzieci kolejno: przykładają dłonie do głowy udając zajączka
wielkanocnego, „niosą” koszyczek, podskakują w miejscu i ponownie skaczą naśladując zająca.

5) Plum, orange…
Plum, orange, banana, apple, milk.
Plum, orange, banana, biscuit, milk.

Wierszyk mówiony jest w różnym tempie na melodię „Wlazł kotek na płotek”. Dzieci klaszczą albo wskazują
paluszkami kolejno odpowiednie obrazki.

Olga Jankowska