GRUPA: BIEDRONKI, DELFINKI - WRZESIEŃ
JĘZYK ANGIELSKI – WRZESIEŃ
W ciągu pierwszych zajęć dzieci poznały nauczyciela, nauczyły się witać i żegnać, przedstawiać się oraz pytać o samopoczucie. Zapoznały się też z towarzyszką każdych zajęć z języka angielskiego – pacynką Myszką Mickey. Ponadto dzieci poznały nazwy czterech kolorów oraz nauczyły się kilku rymowanek i piosenek.
Słownictwo:
Hello. – Witajcie, cześć.
Goodbye. – Do widzenia.
See you soon. – Do zobaczenia wkrótce.
big – duży
small - mały
What’s your name? – Jak masz na imię?
I’m… – Jestem... (imię)
How are you? – Jak się masz?
I’m fine. – Dobrze
Toilet, please. – Czy mogę iść do toalety?
One, two, three. – Raz, dwa, trzy.
Thank you. – Dziękuję.
Where is…? – Gdzie jest…?
Point with me. – Pokazuj ze mną.
Freeze! – Nie ruszaj się! Stój!
Kolory:
red - czerwony
yellow - żółty
blue - niebieski
green – zielony
Dzieci rozumieją polecenia i zwroty:
What colour is it? – W jakim to jest kolorze?
Show me (blue). – Pokaż mi (niebieski).
Look at me. – Spójrz na mnie.
Stand up – Wstań
Sit down - Usiądź
Run – Biegaj.
Clap (your hands). – Klaszcz.
Stamp your feet. – Tup nogami.
Turn around – Obróć się.
Jump. – Skacz.
Touch… - Dotknij…
Point to (red) – Pokaż palcem (czerwony)
Make a circle. – Ustawcie się w kole.
Round and round – dokooła
Up – w górę
Down – w dół
Be quiet, please. – Proszę o ciszę.
Piosenki i wierszyki:
„Hello, I’m Mickey” 1
“Hello, hello
I’m Mickey
Hello, hello
Say hello to me!
Hello, Hello,
Hello Mickey!
Hello, hello, hello!”
Dzieci śpiewają i machają pacynce.
„Abracadabra” 1
„Abracadabra!
Red, red, red!
Red, red, red!
Abracadabra!
Blue, blue, blue!
Blue, blue, blue! 2X
Abracadabra! Abracadabra!”
Dzieci pokazują odpowiednie kolory oraz trzymają różdżkę i udają, że czarują na słowo Abracadabra.
“Where is...?”
“Where is Ola? Where is Ola? Can you see? Can you see? I can see Ola, I can see Ola, point with me, point with me!”
Rymowanka na melodię „Panie Janie”. Dzieci siedzą w kółku i szukają pośród siebie np. Oli. Nauczyciel udaje, że nie wie gdzie ona siedzi. Śpiewamy: Where is Ola…? i pokazujemy celowo „na odwrót” tj. na dziecko o innym imieniu, a dzieci pomagają nauczycielowi znaleźć Olę. Zabawa toczy się dalej, zmieniamy tylko imiona dzieci.
„Look at me!” 1
“Look at me! 3X
Stand up, stand up like me!
Sit down, sit down like me!
Look at me! 3X
Stand up, stand up like me!
Sit down, sit down like me!
Look at me!” 3X
Dzieci wykonują czynności podczas śpiewania piosenki – na zmianę wstają i siadają oraz pokazują paluszkiem oczy i brzuch.
“Freeze Dance” 2
Let's play the Party Freeze game!
Dancing dancing all around
Dancing dancing dancing
Dancing any way you please
But STOP when I say FREEZE
Hopping hopping all around
Hopping hopping hopping
Hopping any way you please
But STOP when I say FREEZE
Skipping skipping all around
Skipping skipping skipping
Skipping any way you please
But STOP when I say FREEZE
Twirling twirling all around
Twirling twirling twirling
Twirling any way you please
But STOP when I say FREEZE
Dancing dancing all around
Dancing dancing dancing
Dancing any way you please
But STOP when I say FREEZE
Podczas śpiewania piosenki dzieci wykonują kolejne czynności wymieniane w piosence: tańczą, skaczą, skaczą „na skakance”, obracają się wokół własnej osi i znowu tańczą. Słysząc hasło „Freeze” zatrzymują się i udają, że zamarzły/ zamieniły się w kamień.
“Make a circle” (3)
“Time to make a circle.
Make a circle, big big big.
Small small small.
Big big big.
Make a circle, small small small.
Hello hello hello.
Make a circle, round and round.
Round and round.
Round and round.
Make a circle, round and round.
Hello hello hello.
Make a circle, up up up.
Down down down.
Up up up.
Make a circle, down down down.
Now sit down”.
Jest to piosenka powitalna (opcjonalnie pożegnalna-WTEDY zmieniamy HELLO na GOODBYE). Dzieci kolejno: stają w kręgu, robią duże i mniejsze koło, na słowa „hello hello hello” wszyscy machają do siebie, następnie wszyscy chodzą w kole trzymając się za ręce, a na koniec podnoszą je ku górze, stają na palcach i przykucają.
“Goodbye, goodbye” 1
“Goodbye, goodbye! Say goodbye
Goodbye, goodbye! Say goodbye to me!
Goodbye, Goodbye,
Goodbye, goodbye Mickey!
Goodbye, goodbye Mickey!”
Dzieci śpiewają i machają na pożegnanie.
“One, two, three”
“One, two, three – look at me!
One, two, three – listen to me!
One, two, three – shhh!”
Rymowanka powtarzana na początku lekcji oraz kiedy dzieci mają się wyciszyć.
Olga Jankowska